Wednesday, September 1, 2010

The Damn Indonesians

"Jurucakap GERAM yang mahu dikenali sebagai Sheila pula berkata, kumpulan itu mendesak Kerajaan Indonesia menjadikan Malaysia wilayah ke-34 republik itu jika Kuala Lumpur terus menunjukkan sikap tidak menghormati Indonesia."
Ok, petikan akhbar Berita Harian, 1 September 2010. Jelaskan di mata kita, siapa golongan yang bertamadun dan siapa yang tidak. Jelaskan di mata kita siapa yang tidak menghormati siapa. Jelaskan di mata kita siapa pandai siapa yang bodoh, siapa yang matang dan siapa yang emosional tak tentu hala.
Ini semua kes pencerobohan perairan di Riau, 4-5 orang sahaja yang terlibat, itu pun tanpa sengaja, yelah di tengah laut mana ada pejabat kastam dan tanda sempadan, tambahan pulak peralatan bot yang tidak secanggih milik Amerika dan Israel, sudah pasti kemungkinan itu ada, namun yang jelas BUKAN DISENGAJAKAN.

Tidak seperti ORANG INDONESIA yang terlalu emosional dan bodoh, rakyat-rakyat mereka sebenarnya saban hari beribu yang MEMECAH MASUK perairan Malaysia, dan lebih sesuai dikatakan tidak menghormati Malaysia. BODOH!

Konon kita mencuri ketamadunan mereka, mereka sebenarnya yang tidak bertamadun! Terhegeh-hegeh! 

PERJUANGAN NASIONALISME mereke (KONONNYA) berteraskan tuntutan-tuntutan dan ketidakpuashatian yang terlalu remeh, terlalu keanak-anakan, contohnya, tarian, muzik. BODOH!

Aku benci orang-orang seperti ini, semoga Allah sahaja yang membalas setiap perbuatan kalian, bila nanti Indonesia dilanda bencana alam, terhegeh-hegeh meminta bantuan Malaysia, tapi sudah ditolong, semakin tinggi tahap KEBODOHAN mereka. Lain kali jangan ditolong, biar mereka mati, biar mereka lingkup di negara sendiri.

Indonesians, please, it's not too late to learn, to be matured. Don't be as stupid as you are right now!
Right now, Indonesia = BLOODY BASTARD!





   

4 comments:

  1. memang benar rakyat indonesia berbondong-bondong dtg ke malaysia. tapi sila sedar, parameswara yg menubuhkan kerajaan melayu melaka berasal dari indonesia. jadi adakah kita semua ini org indon???

    ReplyDelete
  2. kalau macam tu baik ckp kite semua org arab sebab kite semua asalnya dari Nabi Adam!

    ReplyDelete